domingo, febrero 11, 2007

Imatges imprescindibles (I)


En què somnia Grace? Sospita la traició que està patint en aquests moments? Quan desperti, com si el malson encara no hagués acabat, es tornarà a trobar enmig de DOGVILLE, aquest poble on s'escenifiquen (i mai millor dit) totes les vergonyes de la nostra societat... Vergonyes reals, properes... però vergonyes, a fi de comptes.

Amb aquesta imatge, vull començar a partir d'avui una sèrie dedicada a imatges que m'han captivat -especialment de cinema, que és la meva principal font d'imatges interessants-, ja sigui per la seva bellesa, pel seu significat... Imatges que formen part de la meva memòria. Imatges que han marcat algun moment de la meva vida, i que han anat conformant el meu sentit ètic i estètic. Imatges que han desenvolupat un cert gust per lo eclèctic i poc convencional (a vegades, però, caic en els paranys de tothom, és clar).

La imatge que enceta la sèrie està extreta de la pel·lícula DOGVILLE, de Lars Von Trier, i retrata el moment en què la protagonista -enganyada- intenta escapar del poble on se sent presonera. Quan desperta, descobreix que no ha pogut escapar. Cal recordar que la pel·lícula volia retratar certs aspectes de la societat nord-americana... Interessant, oi?