miércoles, mayo 09, 2007

Dimoni 2007

La meva relació amb Badalona, perquè us haig d'enganyar, sempre ha estat complicada, difícil, contradictòria... D'amor-odi, vaja.

Els que em coneixeu bé, o bé de fa molts anys, me n'heu sentit dir mil pestes, però també m'heu vist involucrat amb mil i una iniciatives per tal de que la ciutat fos més ciutat... i menys un poble de vilatans mal avinguts. I també m'heu vist participar, sempre que he pogut, de les seves festes, de les seves tradicions... perquè crec que formen part de la meva família, i jo sóc de la família que m'ha tocat, i totes aquestes coses...

Total, que aquest rotllo-preàmbul no és més que per dir que Badalona està en festes: les FESTES DE MAIG. I que el dijous a la nit es crema el DIMONI, una tradició badalonina (no tant antiga com es pensen alguns) que consisteix en cremar una gran figura de fusta que es col·loca a la platja. És com "una mena de falla", però sense ser-ho, ja que si a Badalona els hi dius que allò és una falla pot ser que et cremin a tu també al costat de l'esmentada figureta.