jueves, noviembre 29, 2007

Fora ambigüitats

Fa dies que la televisió emet un espot de D&G Time en el que l'ambiguitat sexual ha deixat pas a una clara referència homosexual (tant lèsbica com gay). El primer cop que veus la campanya sobta, ja que no estem acostumats a veure anuncis tan explícits -lluny queden els temps d'ANAÏS ANAÏS, en que tot quedava insinuat i ambigu. Ara, en canvi, veiem com un noi i una noia -joves, però luxosament vestits- acudeixen per separat a una cita. Ella va en metro; ell, en taxi (serè mal pensat, però jo també hi veig aquí una subversió dels rolls habituals). Quan arriben, observem que a cadascun d'ells els espera una altra persona... del mateix sexe. Petó final de les dues parelles, i pla detall d'unes mans que llueixen espectaculars rellotges.

El més curiós del cas -si ens posem a filar prim- és que les parelles que estan esperant als dos protagonistes són dos clons. És a dir, són dues persones -un noi i una noia- absolutament idèntics als que estan arribant. Un cop analitzat el tema... he pensat que D&G, que sembla haver agafat el relleu de Bennetton amb això de les campanyes polèmiques, potser no volien fer un cant de l'homosexualitat, o bé enfocar-se cap a un mercat concret. Jo crec que el que ens està dient és que si t'estimes a tu mateix... que et compris un rellotge D&G Time. L'objectiu és vendre, naturalment. És clar que algú, veient l'anunci, també pot arribar a pensar en el mimetisme del lobby gay, o en l'egoïsme implícit de la gent guapa en general... però això ja són figues d'un altre paner, i potser no em toca a mi ficar-m'hi. Au, molleu-vos, i visiteu l'anunci a Internet, si encara no l'heu vist (http://time.dandgcommercial.com/man).

Etiquetas:

5 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Ey, ese anuncio no sale en la bbc! Acabo de verlo en youtube y no le veo nada de escandaloso. Me parecía mucho más gay la selección italiana de fútbol en ese vestuario roñoso de los anuncios de calzones que había en las paradas de autobús. En fin...

4:42 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Escandaloso no es, al menos para mi... o para ti. Pero sí es uno de los anuncios de una gran marca que apuesta por un mensaje homosexual, en apariencia (luego, como ya comento en el post, es que realmente sea así). Las grandes marcas (con la curiosa excepción de algunas marcas de moda, colonia o complementos) no arriesgan a perder clientes...

Ahora bien, hay anuncios que aún no siendo abiertamente homosexuales son mucho más morbosos. Estoy de acuerdo contigo. El de la selección es uno de ellos... o incluso el de las Oreo (Jajajaja).

2:26 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Desde que han cambiado el formato de los comments... no doy una. Era yo el de antes.

2:27 p. m.  
Blogger PRU said...

Què passa amb els comments, que se m'ha esborrat el que vaig escriure? catxis...

Et deia que sí, que des de bon principi el veia estrany l'anunci, però més que per referències homosexuals, crec que l'escándol hauria de ser per mostrar relacions auto-clòniques... això sí que és tenir sexe amb un mateix, des de la Dolly que no sé on anirem a parar...

12:19 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Home, PRU... Això de tenir sexe amb un mateix tampoc és tan estrany!! Jajaja.
Però vaja, és veritat que l'anunci amaga un missatge egoïsta-hedonista-individualita que no m'agrada pas gaire... On anirem a parar!! Jajajaja.

12:23 p. m.  

Publicar un comentario

<< Home